tirsdag 20. januar 2009


Nå har jeg snart vært en uke i Sydney, og litt av hvert har skjedd faktisk. Det har vært travelt helt fra begynnelsen med jobbing på basen, infomøter med universitetet og husjakt rundt i byen.

Basen jeg jobber på ligger litt utenfor sentrum. En ny disippeltreningsskole starter der snart, så jeg har hjulpet litt til med å forberede den. Ellers har jeg vært med på ungdomsarbeid som de har her. Området er litt fattigere enn resten av byen, og det er mange ungdommer med problemer. (Til mine brødre: området er også kjent for å ha veldig mange aborginere…).


Sydney er en veldig fin by, synes jeg, og folka er ganske lett å bli kjent med, og veldig åpne, så det er ikke vanskelig å få nye venner. Jepp, det var ikke så mye jeg rakk å skrive nå, men kommer sterkere tilbake senere. Her er i hvert fall noen bilder.



Mine romvenninner, Jordan og Claire, og pastor Matthew




Operahuset. Fint og flott, men kan man gaa paa taket der?



Rett ved siden av ligger musikkonservatoriet til universitetet, der jeg skal gaa paa skole.



Og til slutt - Bondi Beach! (ikke mitt bilde heehe...:)



8 kommentarer:

  1. Good to hear that things are going well, and to see some pictures. very nice. Looking forward to hearing and seeing more :) Enjoy
    - Janelle

    SvarSlett
  2. Hallo du på den andre siden av verden:-) Kjekt å få litt info om livet down under;-) kos deg i varmen, her er det som vanlig regn,-) klem fra Tante A

    SvarSlett
  3. Aborginere! Yeah, yeah, yeah! Ta med minst en hjem!

    - PS

    SvarSlett
  4. Å hallo! Den beachen så ikkje heilt feil ut, nei..

    Og selvfølgelig slår operaen i Oslo den i Sydney langt ned i støvlene... bua tak du liksom.

    SvarSlett
  5. Hei!
    Godt å se litt livstegn, og at du har det bra! Australia virker fint, selv om de ikke kan gå på operataket sitt...

    Her er det sludd nå, og jeg vil ha sommer jeg og! Kanskje får jeg ånden over meg, pakker speedoen, og kommer!

    Håper du finner en rik aborginer, en med makt!

    -Nils Kåre-

    SvarSlett
  6. dette var morro kari anne, å se litt mer av hverdagen din! jeg savner å ha deg her i huset. vi tenker og ber for deg, og ikke kom hjem før du har kost deg skikkelig.

    åsne.

    SvarSlett
  7. Om ei for meget makt,som nevnt vid min broder, så kanskje en god rund leppestein til mig og min bror.

    Har erfart at aborginere med for meget makt, har en kort veg til totalitære vennskap.

    Med hjertelig hilsen

    - Bård, din bror.

    SvarSlett
  8. Takk for gode kommentarer, folkens! Tror du at du ble paavirket av saeremnet og det poetiske spraaket, Baard? Nei, ikke mange aborginere i siktet for min del, men de er veldig festlige folk, de jeg har moett, det skal de ha.

    Kari Anne

    SvarSlett